10 دلیل استفاده از گوجه فرنگی در آشپزی+ خواص گوجه فرنگی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 146
نویسنده : مهرو

خوردن مقدار زیادی گوجه فرنگی ، به هر شکلی که می توانید چیز خوبی است. این میوه که مانند یک سبزی عمل می کند ، دارای خواص سلامتی است.

در اینجا 10 دلیل وجود گوجه فرنگی در آشپزخانه و شیرین کاری خود آورده شده است:

گوجه فرنگی حاوی چهار کاروتنوئید اصلی است: آلفا و بتاکاروتن ، لوتئین و لیکوپن. این کاروتنوئیدها ممکن است دارای مزایای فردی باشند ، اما به عنوان یک گروه هم افزایی نیز دارند (یعنی برای تأمین مزایای سلامتی با هم تعامل دارند).
به طور خاص ، گوجه فرنگی حاوی مقادیر عالی لیکوپن است که تصور می شود بالاترین فعالیت آنتی اکسیدانی از همه کاروتنوئیدها است.
گوجه فرنگی و کلم بروکلی دارای هم افزایی هستند که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات کمک کند. یک مطالعه نشان داد تومورهای پروستات در موشهایی که از گوجه فرنگی و پودر کلم بروکلی تغذیه می شوند بسیار آهسته تر رشد می کنند تا در موش هایی که لیکوپن به عنوان مکمل ارائه می دهند یا فقط کلم بروکلی یا گوجه فرنگی تغذیه می شوند. پودر به تنهایی
براساس مطالعه دانشگاه مونترال ، رژیم غذایی سرشار از محصولات مبتنی بر گوجه فرنگی ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده کمک کند. محققان دریافتند که لیکوپن (که عمدتا از طریق گوجه فرنگی تهیه می شود) با کاهش 31٪ خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده در بین مردان با بالاترین و کمترین میزان دریافت این کاروتنوئید مرتبط است.
گوجه فرنگی حاوی هر سه آنتی اکسیدان پر قدرت است: بتاکاروتن (که فعالیت ویتامین A در بدن دارد) ، ویتامین E و ویتامین C. گزارش وزارت زراعت ایالات متحده ، آنچه در آمریکا می خوریم ، خاطرنشان کرد: یک سوم یا ما دریافت می کنیم. ویتامین C بسیار کمی و تقریبا نیمی از ویتامین A بسیار کمی دریافت می کنید.
گوجه فرنگی سرشار از پتاسیم است ، مواد معدنی که اکثر ما به اندازه کافی از آن استفاده نمی کنیم. یک فنجان آب گوجه فرنگی حاوی 534 میلی گرم پتاسیم است و 1/2 فنجان سس گوجه فرنگی دارای 454 میلی گرم است.
هنگامی که گوجه فرنگی همراه با چربی های سالم مانند آووکادو یا روغن زیتون خورده می شود ، براساس یک مطالعه از دانشگاه ایالتی اوهایو ، جذب بدن فیتوشیمیایی کاروتنوئید در گوجه فرنگی می تواند دو تا 15 برابر افزایش یابد.
گوجه فرنگی بخش بزرگی از مدیترانه معروف و سالم است. بسیاری از غذاها و دستور العمل های مدیترانه ای خواستار گوجه فرنگی یا رب گوجه فرنگی یا سس هستند. برخی مطالعات اخیر ، از جمله یکی از دانشکده پزشکی دانشگاه آتن ، نشان داده اند افرادی که از نزدیک رژیم غذایی مدیترانه ای را دنبال می کنند ، میزان مرگ و میر کمتری در اثر بیماری های قلبی و سرطان دارند. محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد ، که بیش از 39000 زن را به مدت هفت سال دنبال کردند ، دریافتند که مصرف فرآورده های حاوی روغن و گوجه فرنگی - به ویژه سس گوجه فرنگی و پیتزا - با مزایای قلبی عروقی همراه است.
وقتی مادران شیرده محصولات گوجه فرنگی می خورند ، غلظت لیکوپنئین شیر مادر را افزایش می دهد. در این حالت ، پخت و پز بهترین است. محققان همچنین دریافتند که خوردن محصولات گوجه فرنگی مانند سس گوجه فرنگی باعث افزایش غلظت لیکوپن در شیر مادر نسبت به خوردن گوجه فرنگی تازه شده است.
پوست گوجه فرنگی از غلظت بالایی از کاروتنوئیدهای موجود در گوجه فرنگی کمک می کند. طبق یک مطالعه از مارسی فرانسه ، میزان کاروتنوئیدهای جذب شده توسط سلولهای روده انسان با رب گوجه فرنگی غنی شده با پوست گوجه فرنگی در مقایسه با رب گوجه فرنگی و بدون لایه برداری بسیار بیشتر بود. پوست گوجه فرنگی همچنین بیشتر فلاونول ها (خانواده دیگری از فیتوشیمیایی ها را شامل می شود که شامل کورستین و کائمپرفرول) است. بنابراین برای به حداکثر رساندن خواص سلامتی گوجه فرنگی ، اگر می توانید به آن کمک کنید ، آنها را پوست نکنید!

خواص شگفت انگیز کاهو چیست؟






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: